• Announcements
  • TÜRÜK ARTIK SENEDE 4 SAYI

    Değerli Türük Dergisi Üyelerine DUYURUDUR,

    Türük Dergisi, 2018 Haziran ayından itibaren senede 4 sayı olarak çıkacaktır. Sayılarımız bundan sonra MART, HAZİRAN, EYLÜL ve ARALIK şeklinde olacaktır. Önümüzdeki ilk sayımız bu doğrultuda Haziran 2018 sayısı olarak çıkacaktır. Değerli çalışmalarınızı dergimize bekler iyi çalışmalar dileriz.

     


    Görüntü ve Ses Kaydı İlaveli

    Türük Dergisine makale gönderen bilim insanlarımız, makalelerinde artık arzu ederlerse kendi arşivlerinden  video ve ses kayıtlarına da yer verebileceklerdir. Ayrıntılı bilgi için Dergi Hakkında ile Yazım ve Yayın İlkeleri bölümüne bakabilirsiniz. Saygıyla duyurulur.

     

       

           This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


    Turuk Dergisi Açılmıştır

    Üyelik başvurularınızı yapabilirsiniz.Başvurularınız Editörümüz tarafından incelenip onay verildiğinde sisteme giriş yapıp Makalelerinizin çalışmalarını düzenleyebilirsiniz.


    Yeni Üyelik Kaydı

    Makale gönderme ve kabul işlemleri artık sitemizdeki menüden ulaşılabilen Makale Takip Sistemi vasıtasıyla online olarak gerçekleştirilmektedir. Yazarlarımız Makale Takip Sistemi'ne üye olup üyelik onay işleminden sonra yazılarını Sistem üzerinden gönderebilmektedirler.


    Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir

    Creative Commons Lisansı
    Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Abstract


A WORD WITH THE INSTRUMENTAL CASE SUFFIX IN KUTADGU BİLİG: 'ÖZÜN'
Kutadgu Bilig is the first major work of the Islamic Turkish literature of Karakhanid period. The work was written in couplets, each couplet rhymed within itself in masnavi style. The couplets between 6521 and 6645 at the end of the work are rhymed in ghazal style, and the 173 quatrains scattered throughout the work are rhymed in mani style. Kutadgu Bilig's meter has troubled researchers for a long time. The work, written in the aruz, feûlün feûlün, feûlün, feûl pattern, which is the Shahnameh meter, also carries the rhythm of Turkish folk poetry with its 6+5 syllable harmony. The use of rhyme very little in the work and the use of half rhyme rather than full and rich rhyme are also features that display the phenomenon. This paper is about the word 'özün', which is used at the end of the lines in Kutadgu Bilig, mostly in a half-rhyme form. In the paper, it will be discussed whether Yusuf Has Hâcib used the word 'özün' to fill the lines or to provide harmony/rhyme, and Arat's translation will be a guide for this.. In the paper, the ambiguities in the translations of the couplets in question will be emphasized, not ignoring that Arat's translation in 1959, in which he stated that he did not resort to exegesis instead of translation, was an excellent translation and rendered to prose.

Keywords
Kutadgu Bilig, özün, word, reflexive pronoun, meter, rhyme.



Adres :Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Telefon : 03662801947 Faks : -
Eposta : turukdergisi@gmail.com

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri